dinsdag 29 juni 2010

Jonge Oranjesupporter

“Schip holland, schipholland!” Behangen met Oranjekroon, plastic duim, en vlaggetjes op haar wangen is ze er helemaal klaar voor. Al uren voor de voetbalwedstrijd, staat Dochterlief zingend in de kamer: “Nederland, o Nederland. Jij bent de kampioen. Wij houden van Oranje, van zijn daden en mijn moeder”! We zijn er helemaal klaar voor. “Wanneer gaan we nou?” Het valt haar vies tegen dat alle ophef voor een wedstrijd op televisie blijkt te zijn en niet met elkaar in het park zoals zij dacht. Dan begint eindelijk de wedstrijd. Al na vijf minuten hangt ze tegen me aan. “Deze Koninginnedag vind ik helemaal niks aan. Mag ik buiten spelen?” Ik zie haar denken als ze naar buiten slentert; Alleen maar tv kijken, saai zeg. En terwijl wij hopen op een overwinning scoort onze Oranjesupporter in de achtertuin wel 100 doelpunten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten